Nu blommar mina gratis påskliljor!

Precis lagom till påsk blommar alla de påskliljor jag fick gratis förra våren. Då skrev jag ett blogginlägg om hur du också kan få gratis påskliljor. Det inlägget kan du läsa här.

Gratis påskliljor blommar vackert i rabatten

När jag fick dem grävde jag ner dem direkt, och lät blasten sitta kvar. Men man kan även torka lökarna och sätta dem på hösten som vanligt. Jag tror att de blommar så fint i år beror på att de fick sitta planterade (nästan) hela säsongen. Annars har jag hört att de kan ta uppehåll något år.

jsmå tete a tete påskliljor blanterade som rabattkant.

I rabatten på bilden ovanför så växte det stora, förvuxna korneller. De skar jag ner i våras, och de kom snällt tillbaka förra året. Jag hoppas att de buskar till sig ytterligare i sommar och blir lite frodigare.

mini påskliljor som rabattkant

Jag valde att plantera påskliljeplantorna rätt tätt och i linje med kantstenen. Det ser väldigt maffigt ut när alla blommar.

Jag och påskliljorna önskar dig en riktigt Glad Påsk!

massor av små påskliljor som blommar fint.

 

Leave a Reply

